|
HARMADIK FEJEZET- Mestersges lakk
2009.07.12. 01:06
Ez az asztrlis lnyek legnagyobb csoportja, s a legfontosabb is az ember szmra. Teljesen sajt alkotsai, s karma szoros szlai fznek hozzjuk gy, hogy szntelen s kzvetlen hatst gyakorolnak az emberre. Flig rtelmes lnyeknek risi tmege ez, melynek egyes tagjai olyan mrtkben trnek el egymstl, mint az emberi gondolatok. Egyltaln nem lehet ket rendszerbe beosztani, legfeljebb annyiban, hogy a legtbb mestersges elemi lnyt az emberek tbbsge ntudatlanul s akaratlanul alkotja, a mgusok pedig hatrozott szndkkal, s van egy harmadik fajta csekly szm mestersgesen sszelltott lny, aki tulajdonkppen egyltaln nem elemi lny.
1. ntudatlanul alkotott elemi lnyek. Az elemi esszencia szmtalan fajtja, mely minden oldalrl krlveszi az embert, kivlan befolysolhat az emberi gondolat ltal. Mg a ksza gondolatnak is az a hatsa, hogy hirtelen sebesen mozg, ml formk felhjt hvja el, melyet fent lertunk. Most azt nzzk, hogyan hat az emberi rtelemnek hatrozott cltudatos gondolata vagy vgya.
Az elidzett hats igen meglep. A gondolat megragadja az idomthat elemi esszencit, s rgtn megfelel alak l lnyt forml belle, mely ha egyszer gy ltrejtt, tbb nincs megalkotjnak alrendelve, hanem sajt lett li, amelynek hossza megfelel az t letbehv gondolat vagy kvnsg erejnek. Tny az, hogy csak addig l, amg a gondolater sszetartja. A legtbb ember gondolatai olyan mlk s hatrozatlanok, hogy az ltaluk formlt elemi lnyek csupn egy pr percig, vagy nhny rig lnek. De egy gyakran ismtelt gondolat vagy komoly kvnsg ltal alkotott elemi lny napokig is lhet.
Az tlagember gondolatai nagyobbra nmagra vonatkoznak, ezrt az elemi lnyek, melyeket letbe hvnak, krltte lebegnek, s igyekeznek az ket ltet gondolat ismtlst elidzni, mert az ilyen ismtlsek nem j elemi lnyeket alkotnak, hanem mr ltezknek adnak j ert s letet. Aki gyakran s tartsan kvnja ugyanazt, olyan asztrlis ksrt alkot magnak, mely hogyha jabb s jabb gondolattal tpllja, vekig ldzheti, s mind ersebb vlik, s az embert mindjobban hatalmba kerti. Ha ez a vgy gonosz volt, akkor knnyen rthet, hogy hatsa a jellemre milyen vgzetess vlhat.
Mg tbb jt vagy rosszat teremt az ember gondolataival, melyeket msokrl gondolt, mert ezek nem maradnak alkotjuk krl, hanem az illet kr csoportosulnak, aki a gondolat trgyt kpezi. A jsgos gondolat vagy jkvnsg brki irnt bartsgos mestersges elemi lnyt alkot s vett felje. Ha a kvnsg hatrozott, mint pldul az, hogy az illet betegsgbl felgygyuljon, akkor az elemi lny olyan ert kpvisel, mely fltte lebeg, s elmozdtja gygyulst, s elhrtja azokat a befolysokat, amelyek a gygyulst htrltatjk. Az elemi lny, mely gy mkdik, meglehets rtelmesnek s alkalmazkodnak ltszik, holott tnyleg csupn olyan er, mely a legkisebb ellenlls irnyban halad, llandan ugyanegy irnyba nyomulva hasznt veszi minden adott vezetknek gy, mint a tartlyban lev vz nyomban megtallja egy tucat zrt cs kztt az egy nyitottat, s kiznlik rajta.
Ha a kvnsg csak hatrozatlan ltalnos jkvnsg, akkor is annak megfelelen az elemi esszencia csods befolysolhatsggal olyan lnyt alkot, mely erejt legelnysebben s a legknnyebben elrhet mdon rasztja az illetre. Mindenesetre a kiraszthat ermennyisg s az elemi lny lettartama az eredeti gondolat vagy kvnsg erejtl fgg, mely megalkotta. Br az is elfordul, hogy ms ugyanoda irnyul jkvnsg s bartsgos gondolat ltetheti, erstheti s meghosszabbtja lett.
Tovbb gy ltszik, hogy mint minden ms lnyt, az az sztnszer vgy serkenti, hogy lett meghosszabbtsa, mely ltal visszahat megalkotjra mint olyan er, mely lland ismtlst igyekszik elhvni annak az rzsnek, mely t ltrehozta. Msokat is hasonlkppen befolysol, akikkel tallkozik, de ez a kapcsolat termszetesen nem olyan tkletes.
Mindaz, amit itt a jkvnsgok s bartsgos gondolatok hatsrl elmondtunk, az ellenkez irny rossz kvnsgokra s haragos gondolatokra is vonatkozik. Ha elgondoljuk, hogy milyen nagymennyisg irigysg, gyllet s szeretetlensg ltezik a vilgban, knnyen megrthetjk, hogy micsoda szrny teremtsek lthatk a mestersges elemi lnyek kzt. Akinek a gondolatai vagy vgyai rosszindulatak, llatiasak, rzkiek vagy fukarok, az magval viszi sajt fertz lgkrt, teli azokkal az undok lnyekkel, melyeket teremtett, s melyek ksr trsai. Az ilyen ember nemcsak maga sajnlatramlt, hanem veszedelmes embertrsai szmra, mert aki szerencstlensgre tallkozik vele, az ki van tve az t krlvev szrnysgek hatsban rejl erklcsi fertnek.
Az irigy vagy fltkeny gyllet rzse egy msik szemly irnt gonosz elemi lnyt kld az illetre, mely fltte lebeg, s gyenge oldalt keresi, hogy azon t hathasson. Ha az ilyen rzs kitart, akkor az elemi lnyt llandan tpllja, s ezltal hossz idre nyjthatja nem kvnatos tevkenysgt. Csak akkor hathat arra, aki fel irnytottk, ha az illetnek is van valami rokonhajlama. A tiszta gondolkozs s rendes let ember aurjrl lehullnak az ilyen befolysok, mert mit sem tallnak, amibe belekapaszodhatnnak, s azrt egy klns trvny hatsa alatt teljes erejkkel visszahatnak eredeti alkotjukra. Benne rokonteret tallnak tevkenysgk szmra, s gy a rossz kvnsgnak karmja ugyanazt a lnyt hasznlja eszkzl, melyet maga hozott ltre.
Alkalomadtn elfordul, hogy az ilyen mestersges elemi lny klnbz okoknl fogva sem a cljra, sem kldjre nem tudja erejt kiontani, s akkor vndorl dmonn vlik. Az elemi lnyt knnyen maghoz vonzza az, aki hasonl rzelmeket tpll, mint amelyek alkottk. Az elemi lny ezltal serkenti az rzelmeket, hogy bellk ert nyerjen, vagy pedig rontja rossz befolysnak egsz tmegt, amint erre alkalom nylik. Ha elg ers, gyakran megragad valami arra halad burkot, s benne lakik egy ideig, mert azltal takarkosabban tudja kezelni borzaszt kszlett. Ilyen formban mdiumon t tud megnyilvnulni, s a jl ismert bart szerepben, melynek magt tetteti, nha mg olyan emberekre is hathat, akiket msklnben nem igen tudna befolysolni.
Mindez mutatja, hogy milyen fontos gondolataink fltt szigoran uralkodni. Sok jindulat ember, aki szban s tettben nagyon vatos, ami felebartai irnti ktelessgt illeti, azt hiszi, hogy gondolatai nem tartoznak msra, s ezrt klnbz irnyba hagyja ket kicsapongni anlkl, hogy szrevenn, hogy gonosz rombol lnyeknek seregvel npesti a vilgot.
Ijeszt felvilgostsknt hatna az ilyen emberre, ha alaposan megrten a gondolat s kvnsg hatst, mellyel mestersges elemi lnyeket teremt, msrszt sok szeretetteljes s hls lleknek nagy vigaszul szolglna, akik le vannak sjtva, mert gy rzik, hogy jtevik bkez jsagt nem tudjk viszonozni. Bartsgos gondolatot s szinte jkvnsgot ppoly knnyen s hathatsan kldhet a legszegnyebb, mint a leggazdagabb, s majdnem mindenkinek mdjban van, aki fradsgot vesz magnak, hogy szeretett rokonai, bartai vagy gyermekei mell rangyalszer lnyeket lltson, ha a vilg brmely rszben tartzkodnak is.
Sok anynak a szeretetteljes gondolatai s imdsgai vltak gyermeknek rangyalv, melyek segtettk s vdtk. Kivtel csak az olyan majdnem lehetetlen eset, amikor a gyermekben nem volt semmi, ami a jra felelt volna. Az ilyen rangyalt gyakran lehet ltnoki kpessggel ltni, s volt olyan eset is, amikor egyikk elgg materializldott, hogy pillanatnyilag fizikai szemmel is lthatv vlt.
Azt a klns tnyt is meg kell emlteni, hogy mg miutn az anya tmegy a mennyei vilgba, a szeretete, melyet gyermekeire kiraszt, akikrl azt kpzeli, hogy t krlveszik, tovbb is hat a gyermekekre, br mg ebben a vilgban lnek, s tmogatja az ket rz mestersges elemi lnyt, amg a gyermekek maguk is meghalnak. Blavatskyn megjegyzi, hogy az anya szeretett az l gyermekek mindig megrzik, mutatkozni fog lmukban, s gyakran egyb esemnyekben, mint a sors vd keze, amely veszlyektl megmenti ket, mert a szeretet ers pajzs, melyet tr s id nem korltoz. Az rangyalok beavatkozsrl szl trtneteket nem szabad mind a mestersges elemi lnyek tevkenykedsnek tulajdontani, mert sok esetben ezek az „angyalok” l vagy nemrg elhalt emberi lnyek voltak, s az is elfordult, br ritkn, hogy tnyleg angyalok.
A komoly kvnsgnak ez a hatalma, - klnsen ha gyakran ismtldik, hogy tevkeny mestersges elemi lnyt teremt, mely ervel sajt beteljesedsnek irnyban halad, - a tudomnyos magyarzata annak, amit htatos, de nem blcselked emberek az imdsgra val vlasznak neveznek. Vannak esetek, br jelenleg ritkn, amikor az imdkoz egyn karmja megengedi, hogy egy Adeptus vagy tantvnya kzvetlenl segtsgre lehessen, s mg ritkbban, hogy egy angyal vagy bartsgos termszeti szellem beavatkozzk, de mindenesetre a segtsg legknnyebb s legszembetlbb formja, hogy a kvnsg ltal alkotott elemi lnyt ersti, s rtelmesen irnytja.
Egy klns s tanulsgos esettel tallkozott nem rgen egyik kutat, amibl lthat, hogy kedvez krlmnyek kzt milyen kitart az ilyen mestersges elemi lny. Aki az ilyen trgyakrl szl irodalmat ismeri, tudja, hogy a rgi csaldok kzl sokban l a hall eltti figyelmeztets hagyomnya, mely valamilyen jelensg ltal tbbnyire nhny nappal elbb figyelmezteti a csaldft a bekvetkezend esemnyre. Szp plda erre az Oxenham-csald jl ismert trtnete, mely szerint Erzsbet kirlyn ideje ta fehr madr jelenik meg, hogy a csald valamely tagjt a kzelg hallrl rtestse, egy msik esetben halotti kocsi rkezik a kastly kapujhoz, mikor a hall kzeleg.
Egy ismers csalddal kapcsolatban hasonl fajtj jelensg mutatkozott, de sokkal kznsgesebb s kevsb feltn, mint a fent emltettek. Abban ll, hogy a halleset eltt hrom nappal nneplyes s hatsos halotti zent hallanak. A csald egyik tagja, aki mr kt esetben maga hallotta ezt a titokzatos zent, s meggyzdhetett a figyelmeztets helyessgrl, tovbb tudva, hogy a csaldi hagyomny szerint tbb szzadon keresztl ugyanaz ismtldtt, okkult mdon ltott hozz, hogy a klns jelensg okt megfejtse.
Az eredmny vratlan, de rdekes volt. A XII-ik szzadban a csaldf elment a keresztes hborba, mint sok ms hsies ember, s magval vitte a legfiatalabb s kedvenc fit, hogy az lovagi sarkantyjt elnyerje a szent hborban. Az apa leghbb vgya ennek a remnyteljes ifjnak a sikere volt, de a fiatalember elesett a harcban, s a ktsgbeesett apa nemcsak a fia hallt gyszolta, hanem azon is bsult, hogy oly hirtelen, a gondatlan s nem egszen feddhetetlen ifjsg derekn ragadta el a sors. Az apai szvnek ez annyira fjt, hogy visszavonult a lovagi lettl s szerzetes lett, hogy lete htralev rszt imval tltse, nemcsak fia lelki dvrt, hanem a clbl is, hogy utdait ne rhesse, ami egyszer s vallsos lelknek borzaszt veszlynek tnt: vratlan hall. vekig naprl-napra lelknek egsz energijt ebbe az egy ers kvnsgba nttte, s biztosan hitt abban, hogy valamiknt a hn kvnt eredmny beteljesl.
Aki az okkultizmust tanulmnyozza, knnyen megllapthatja, hogy az ilyen hatrozott s hosszantart gondolatramnak mi a hatsa. J szerzetesnk risi erej mestersges elemi lnyt teremtett, mely sajt cljainak elrsben vgtelen lelemnyes, s azt olyan erkszlettel tlttte meg, mely kvnsgait hossz idn keresztl teljestheti. Az elemi lnyt tkletes tlts ramtelephez hasonlthatjuk, s tekintettel eredeti erejre, s hogy arnylag milyen ritkn kell hasznlnia, nem csodlkozhatunk, hogy mg most is kitn ervel br, s figyelmezteti az reg keresztes vitz egyenes leszrmazottait bekvetkez hallukrl azltal, hogy a 800 vvel ezeltt Palesztinban elesett fiatal hs temetsi zenjt ismtli.
2. Tudatosan alkotott elemi lnyek. Ilyen eredmnyeket rtek el a gondolaterejkkel olyan emberek, akik egyltalban nem voltak tudatban annak, hogy mit csinljanak, knnyen elkpzelhetjk teht, hogy a mgus, aki ismeri a trgyat, s lthatja az ellltott eredmnyt, milyen hatalommal br ezen a tren. Tny az, hogy az okkultizmusnak gy a fehr, mint a stt irnyt kvet egynek gyakran hasznlnak munkjukban mestersges elemi lnyeket, s alig van olyan feladat, amit ezek a teremtmnyek vghez ne tudnnak vinni, ha tudomnyosan ksztettk, s gyessggel s tudssal irnytjk ket. Mert aki tudja, hogy hogyan lehet, az az elemi lnnyel sszekttetst fog fenntartani, s irnytja, brmily messze mkdik is, gyhogy az elemi lny gy cselekszik, mintha mesternek teljes rtelmvel brna.
Ilyen mdon hatrozott s hathats rangyalokat alkottak mr, br valsznleg ritkn engedi meg a karma az egyn letbe val ilyen beavatkozst. Az Adeptusok tantvnynak azonban feladata lehet, hogy megkockztassa, s szembeszlljon olyan erkkel, melyeket segtsg nlkl nem tudna legyzni, s akkor olyan vdelmezkre tallhat, akik hatalmas s ber rknek bizonyultak.
A fekete mgia elrehaladottabb mdszereivel is lehet hatalmas mestersges elemi lnyeket ellltani, s az ilyen lnyek mr sok gonoszat tettek a maguk mdjn. De ezekrl is, mint az elbbi csoportbeliekrl llthatjuk, hogy ha olyan emberre irnytjk ket, akit jelleme tisztasga miatt nem bnthatnak, akkor borzaszt ervel hatnak vissza alkotjukra. Ez annak a kzpkorbeli trtnetnek az alapja, amely szerint a varzslt az ltala hvott dmonok darabokra tptk.
Elfordul, hogy az ilyen lnyek alkalomadtn klnbz okokbl kifolylag kiszabadulnak azoknak a hatalma all, akik ket hasznlni akarjk, s ilyenkor cltalanul vndorl dmonokk vlnak, mint az elz csoport kzl nmelyek. Ide a jelen csoportbeliek sokkal okosabbak s ersebbek, lettartamuk is hosszabb, teht ennek megfelelen veszlyesebbek. Kivtel nlkl mindig az letket akarjk ezek a lnyek meghosszabbtani vagy azltal, hogy mint vmprok kiszvjk az emberek leterejt, vagy arra ksztetik ket, hogy ldozzanak nekik, s a flig vad trzseknl gyakran sikerlt a falu vagy csald isteneknt elismerst nyernik.
Az olyan istensg, amely vrontssal sszefgg ldozatokat kvn, ezeknek a lnyeknek mindig a legalacsonyabb s legundortbb fajtjba sorolhat, ms kevsb visszataszt fajtjak megelgszenek rizs s egyb ftt tel ldozsval. India nmely rszben mai napig is mindkt fajta tallhat, s Afrikban valsznleg mg szmosabban.
A tpllk ltal, melyet az ldozatokbl nyernek, s mg inkbb az leterbl, melyet a hveikbl kiszvnak, sok vig meghosszabbthatjk letket, st vszzadokig is, s elg erejk marad, hogy alkalomadtn kzepes jelensgeket ltestsenek, hogy kvetik hitt s lelkesedst serkentsk. Ha azonban a szokott ldozatokat elhanyagoljk, akkor mindig valami mdon kellemetlenkednek. Egy indiai faluban pldul azt talltk, hogy valahnyszor elmulasztottk a helybeli istensget rendszeresen tpllkkal elltni, hirtelen tz trt ki hzaikban, nha hrom-ngy helyen egyszerre, olyan krlmnyek kzt, hogy emberi kzremkdst lehetetlen volt felttelezni. Ilyen s hasonl trtneteket gyakran lehet hallani abban a csodkkal teli orszgban.
gy ltszik, az atlantiszi mgusoknak, „a stt arc urainak” az volt egyik klnleges mvszete, hogy kivlan ers s letteljes mestersges elemi lnyeket tudtak alkotni. A Titkos Tants emlti, hogy mire voltak kpesek; beszl llataik voltak, akiket vrldozattal kellett lecsendesteni, nehogy felbresszk gazdikat, s figyelmeztessk ket a fenyeget pusztulsra. De ezektl a klns llatoktl eltekintve egyb mestersges elemi lnyeket is alkottak, akikrl azt suttogjk, hogy olyan ersek s hatalmasak voltak, hogy nmelyikk a mai napig is letben tudott maradni, habr tbb mint 11000 v mlt el a pusztuls ta, mely gazdikat elsprte. A szrny indiai istenn (Kli), akinek a nevben hveinek borzaszt gonosztetteket kellett elkvetni, s akit a mai napig is lerhatatlan visszataszt rtusokkal tisztelnek, valsznleg az atlantiszi rendszer maradvnya, melyet el kellett sprni, mg a fldrsz elsllyesztse s hatvantmilli emberlet rn is.
3. Mestersges emberi lnyek. Ebbe a csoportba csak kevesen tartoznak, de egy modern nagy mozgalommal val sszekttetsk rvn a szmukra nzve egsz arnytalan fontossgot szereztek, mert br hatrozottan emberiek, oly tvol esnek a rendes emberi fejldstl, annyira egy kvlll akarat produktumai, hogy taln helyesebben a mestersges lnyek kz sorolandk.
Lersukat legknnyebben trtnetkkel kezdhetjk, s e clbl a nagy atlantiszi fajra kell visszatekinteni. Amikor ennek a figyelemremlt npnek az Adeptusaira s okkult iskolira gondolunk, termszetesen esznkbe jutnak azok a gonosztettek, amelyekrl Atlantisz hanyatlsval sszefggsben hallottunk. De ne felejtsk el, hogy az nzs s hanyatls kora eltt hatalmas civilizcija sok nemeset s bmulatra mltt hozott ltre, s vezetik kzt talljuk azokat, akik most az emberisg ltal eddig elrt legmagasabb fokon llnak.
A j trvny Adeptusai ltal alkotott kzpontok egyike a beavatst megelz okkult tanulmny cljbl Amerikban volt, amely orszg akkoriban egy atlantiszi uralkodnak hdolt, „az Arany Kapu isteni uralkodi” egyiknek. Br sok viszontagsgnak volt kitve, s szkhelyt egyik orszgbl a msikba kellett thelyeznie, amint azokat a ksbbi civilizci zavar elemei sorban elrasztottk, ez a kzpont mg ma is ltezik, s mg ugyanazt a rgi vilgbeli szertartst hasznlja, st mg szent s titkos nyelvknt ugyanazt a rgi atlantiszi nyelvet tantja, amelyet alaptsakor hasznltak sok ezer vvel ezeltt.
Ez a kzpont mg most is az, ami eleinte volt, tiszta s emberszeret okkultistk kre, akik tantvnyaikat, kiket erre rdemesnek talltak, messze vezethetik a tuds tjn, s a birtokukban lev pszichikai erket csak a legszigorbb megprbltatsok utn ruhzzk a jelltekre. Tanti nem llnak az Adeptus sznvonaln, mgis szz meg szz ember tanulta meg ltaluk, hogy miknt lehet az svnyt megtallni, mely ket ksbbi letkben Mesterr tette. Nem kzvetlen rsze ez a Himaljai Testvrisgnek, de ez utbbinak nmely tagja elmlt leteiben sszefggsben llt az amerikai krrel, s azrt tbb mint kznsges barti jindulatot tanst tnykedsvel szemben. St jl emlkszem, hogy a kr jelenlegi vezetje mly hdolattal adzott az egyik Mester kpnek.
Vezetik, br magukat s trsasgukat szigoran a httrben tartottk, idnknt minden tlk telhett megtettek, hogy az igazsg elmenetelt a vilgban elsegtsk. Egy vszzaddal ezeltt ktsgbeestek az Eurpban s Amerikban dl anyagiassg miatt, mely minden szellemi irnyt elfojtott, s elhatroztk, hogy jfajta mdszerrel prbljk lekzdeni a materializmust. Minden gondolkod embernek alkalmat akartak nyjtani, hogy meggyzdhessen az let ltezsrl a fizikai testen kvl is, amit a tudomny hajland volt tagadni. Maga a jelensg, melyet mutattak, nem volt ugyan egszen j, mert a trtnelemben is hallottunk egyik-msik formjrl, de a megszervezse, s hogy szinte parancsszra lehet ellltani, ez hatrozottan jdonsg a modern vilg szmra.
Az a mozgalom, amelyet gy megindtottak, lassanknt a modern szellemidzs kiterjedt rendszerv fejldtt. A kezdemnyezket nem lehet a bekvetkezett eredmnyekrt felelss tenni, de meg kell hagyni, hogy cljukat annyiban elrtk, amennyiben tmegesen sikerlt meggyzds nlkli embereket valamilyenfajta tlvilgi letben val hitre megtrteni. Ez ktsgtelenl nagyszer eredmny, de vannak, akik azt tartjk, hogy tl nagy ron rtk el.
A mdszer az volt, hogy egy kznsges halandt halla utn az asztrlis vilgban teljesen felbresztettek, s bizonyos mrtkig kioktattk az ottani erk s lehetsgek fell, azutn rbztak egy spiritiszta krt. Ez az illet hasonlkppen ms elhalt egyneket tantott ki, s mindannyian azokra hatottak, akik szenszaikat ltogattk, s mdiumm fejlesztettk ket, gyhogy a spiritizmus ntt s virgzott. Ktsgtelen, hogy az eredeti kr l tagjai alkalomadtn megjelentek asztrlis formban a szenszokon - st taln mg most is megjelennek, de legtbb esetben megelgedtek azzal, hogy olyan utastst s vezetst adnak az ltaluk megbzott szemlynek, amilyent szksgesnek tartanak. gy ltszik, a mozgalom sokkal gyorsabban nvekedett, mint tervezi elvrtk, s nemsokra egszen tlszrnyalta az ellenrzsket, gyhogy a ksbbi fejlemnyekrt nem kzvetlenl felelsek.
Azoknak a felfokozott asztrlis lete, akiket a krk vezetsvel megbztak, ksleltette termszetes haladsukat, s br az volt a terv, hogy amit gy vesztenek, azrt teljesen krptolja ket j karmjuk, melyet azltal szereztek, hogy msokat az igazsghoz vezetnek; mgis nemsokra kiderlt, hogy lehetetlen ilyen „szellem-vezet”-ket hosszabb ideig hasznlni anlkl, hogy komoly s maradand baj ne szrmazna ebbl szmukra. Ezrt nmely ilyen „vezet”-t visszahvtak, s msokat kldtek helyettk, ms esetben nem volt kvnatos vltozsokat ltesteni, s akkor alkalmaztk azt a figyelemremlt mdszert, mely ltal ez a klns teremtmnycsoport: a mestersges emberi lny keletkezett.
Az eredeti „vezet” magasabb princpiumainak megengedtk, hogy igen ksleltetett fejldsket folytathassk, s tovbb haladjanak a mennyei vilgba. De az ,,rnykot”, melyet htrahagyott, elfoglaltk, visszatartottk s erstettk gy, hogy bmuli krben megjelenhessen, mint azeltt. Ezt eleinte az eredeti kr tagjai maguk csinltk, de ez a mdszer kellemetlen, vagy alkalmatlan lehetett, vagy taln erpazarlsnak tekintettk. Ugyanezek az ellenvetsek vonatkoztak a mestersges elemi lny ilyen cl hasznlatra is, ezrt ksbb gy hatroztak, hogy az az elhalt szemly, aki a rgi „szellem-vezet”-t kvette volna ilyen minsgben, foglalja el az utbbinak az rnykt, vagy burkt, s egyszeren az klsejt hordja megjelensekor.
lltlag az eredeti csoport nmely tagja ellenvetette, hogy br a cl egszen j lehet, mgis egy bizonyos mrtk megtvesztssel jr, de az ltalnos vlemny az volt, hogy az rnyk ugyanaz maradt, s az eredeti tulajdonosa alacsonyabb rtelmbl tartalmaz egy keveset, gyhogy ezt nem lehet megtvesztsnek nevezni. gy keletkezett teht a mestersges emberi lny, s nmely esetben mr tbbszrsen kicserltk anlkl, hogy azt brki is gyantotta volna. Msrszt a spiritizmus tanulmnyozi megfigyeltk, hogy hosszabb id elteltvel a „szellem-vezet” jellemben s modorban hirtelen vltozs szlelhet. Szksgtelen megjegyezni, hogy az Adeptusok testvrsge kzl senki soha ilyenfajta mestersges lnyt nem csinlt, de k nem avatkozhattak bele msok eljrsba, akik helyesnek talltk gy cselekedni. Ennek a mdszernek egyik gyenge oldala, hogy az eredeti krn kvl msok is tvehetik, s nincs semmi, ami a fekete mgusokat abban gtoln, hogy zenget „szellemeket” alkossanak - mint ahogyan ezt mr tnyleg meg is tettk.
Ezzel a csoporttal be is fejeztk az asztrlis vilg lakirl szl ttekintst. A fentebb emltett kivteltl eltekintve elg tkletes, de mg egyszer hangslyozom, hogy az ris trgynak csupn krvonalait vzolja, melynek rszletes lershoz egy egsz let tanulmnya s nehz munkja volna szksges.
| |